مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 مرداد 1400 ساعت 03:002021-07-24فناوري

فریب فروشگاه های جعلی را در فضای مجازی نخورید 


رییس پلیس فتا گلستان با اشاره به افزایش صفحات فروشگاهی در فضای مجازی، به کاربران اینترنت هشدار داد که از صفحات و وب سایت های معتبر برای خرید محصولات خود استفاده کنند.

- ، سرهنگ ابراهیم پرسا اظهارکرد: امروزه کانال ها و صفحات فروشگاهی زیادی در شبکه های اجتماعی ایجاد شده و بعضاً مخاطبان زیادی را به دست آورده اند و بازاریابی و فروش از طریق این شبکه ها به یکی از مقوله های مهم کسب و کار تبدیل شده است.

رییس پلیس فتای گلستان افزود: اما در این بین مجرمان فضای مجازی هم بعضاً با راه اندازی صفحات فروشگاهی جعلی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده و بعد از دریافت هزینه محصول این فروشگاه های جعلی هیچگونه کالا یا خدماتی به مشتریان خود ارائه نمی دهند.

وی بیان کرد: کاربران باید به یاد داشته باشند که اکثر این مجرمان با هویت های پوششی اقدام به جلب اعتماد مشتریان کرده و از کارت های اجاره ای یا سیم کارت با مشخصات افراد دیگر استفاده می کنند.

پرسا ادامه داد: برای پیشگیری از اینگونه کلاهبرداری ها، شهروندان دقت کنند، وب سایتی که قصد خرید از آن را دارند حتماً دارای نماد اعتماد الکترونیک باشد و نکات اساسی مانند بررسی نظرات مشتریان در کامنت ها، بررسی وب سایت متصل، برقراری تماس تلفنی با فروشنده (ترجیحاً شماره ثابت) و پرداخت مبلغ در هنگام تحویل کا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فریب فروشگاه های جعلی را در فضای مجازی نخورید 

فریب فروشگاه های جعلی را در فضای مجازی نخورید